top of page
IMG_6621-Sabina.JPG

Sabina Blitek

General Counsel - Grupa R.Power
Członkini Zarządu R.Power Investment B.V.

​Sabina jest prawnikiem z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu działami prawnymi w międzynarodowych organizacjach. Obecnie pełni funkcję General Counsel w Grupie R.Power oraz jest członkinią Zarządu R.Power Investments B.V. W Grupie R.Power odpowiada za kierowanie zespołami prawnymi w całej Europie oraz prowadzenie strategicznych projektów związanych z odnawialnymi

źródłami energii (PV, Wind i BESS) oraz fuzjami i przejęciami.

 

W przeszłości kierowała działami prawnymi w dużych instytucjach finansowych (Fortis Bank, BGŻ, Bank BNP Paribas), gdzie zyskała reputację profesjonalistki, która skutecznie dostosowuje rozwiązania prawne do potrzeb organizacji, łącząc wiedzę prawną z pragmatyzmem biznesowym.

Została doceniona przez magazyn Forbes jako jedna z „25 najlepszych prawniczek w biznesie”.

 

Karierę zawodową łączy z zaangażowaniem w działalność pro bono, w tym w projekty wspierające różnorodność i inkluzywność. Uczestniczy również w inicjatywach, w których wspiera liderki jako mentor.  

 

Ukończyła z wyróżnieniem prawo na Uniwersytecie Warszawskim, Szkołę Prawa Brytyjskiego i Europejskiego prowadzoną przez Uniwersytet Cambridge, a także podyplomowe studia podatkowe w

Szkole Głównej Handlowej. Prywatnie pasjonuje się tenisem i brydżem.

Minkowicz-Flanek Aleksandra.jpg

Aleksandra Minkowicz-Flanek

Radca prawny, partner w warszawskim biurze kancelarii Dentons, kieruje Zespołem Prawa Pracy.

Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu prawa pracy, a także prawa korporacyjnego. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie indywidualnego i zbiorowego prawa pracy, restrukturyzacji zatrudnienia, zwolnień grupowych, wynagrodzeń w sektorze bankowym oraz prawno-pracowniczych aspektów transakcji korporacyjnych.

 

Doradza klientom z sektorów bankowego, spożywczego, motoryzacyjnego i zaawansowanych technologii. Jej doświadczenie obejmuje także reprezentowanie klientów w negocjacjach z przedstawicielami pracowników, współtworzenie dokumentacji transakcyjnej oraz doradztwo w transgranicznych stosunkach prawno-pracowniczych.

Zrzut ekranu 2024-10-27 o 19.11.26.png

Agnieszka Okońska

Wiceprezeska zarządu Polskie Sieci Elektroenergetyczne

Poprzednio Członkini Zarządu Stoen Operator sp. z o.o. (Grupa E.ON), jednego z pięciu największych Operatorów Sytemu Dystrybucyjnego (OSD) energii elektrycznej w Polsce.

Od prawie 30 lat związana z energetyką. Wcześniej związana z Energa Operator oraz Deloitte.

Obecnie w Stoen Operator odpowiedzialna za zarządzanie majątkiem sieciowym, inwestycje na SN i WN, liczniki energii w tym zarządzanie danymi pomiarowymi, projekty IT, cyberbezpieczeństwo oraz raportowanie biznesowe i zarządzanie procesami.

Coach biznesu w międzynarodowym stowarzyszeniu Ivy Exec. Mentorka ogólnopolskiego Programu mentoringowego Fundacji Liderek Biznesu i Vital Voices. Prowadzi własną praktykę coachingową i pracuje z wypaleniem zawodowym swoich klientów na co dzień. Autorka książki „Zbuduj karierę swoich marzeń”. Autorka bloga o tematyce rozwoju osobistego Just Be Your Mentor. Założycielka Grupy wsparcia na Facebooku „Kariera marzeń”. Autorka cyklu wywiadów z ludźmi sukcesu „My life my rules” na kanale YouTube i Podcastów o tematyce kariery. 

274508760_776599986684165_916263690820825075_n.jpg

Katarzyna Rzepecka

Director of Nespresso Business Solutions w Lyreco Polska

Członkini Managment Teamu Lyreco. Propagatorka well-beingu w miejscu pracy, miłośniczka dobrej jakości kawy, odpowiedzialna za zarządzenie obszarem Nespresso

Professional i Break Room Solutions w firmie Lyreco od ponad 7 lat. .  Z zamiłowania propagatorka i edukatorka rynku w ramach zrównoważonej współpracy z ukierunkowaniem na wzajemne korzyści i interesy wszystkich interesariuszy. Ma na swoim koncie ponad 25 lat kariery zawodowej w międzynarodowych korporacjach, gdzie pracowała z różnymi kulturami

biznesowymi i narodowościami

Od początku jej ścieżka zawodowa związana była z międzynarodowym środowiskiem, gdzie odpowiadała za stworzenie strategii, rozwój sprzedaży, przygotowanie planów

marketingowych i wdrożenie nowych produktów i usług na rynek.

Lubi pracę z ludźmi. Stawia na nieustanny rozwój własny i swojego zespołu. Nie boi się skomplikowanych wyzwań. Angażuje się w działania Fundacji Business Boutique i we

wsparcie mentoringowe dla kobiet wkraczających w życie zawodowe. Aktywna uczestniczka

konferencji i spotkań biznesowych oraz entuzjastka podróży.

Absolwentka Wydziału Ekonomii na Uniwersytecie Łódzkim oraz Szkoły Biznesu Języków Obcych w Warszawie. Ukończyła również Podyplomowe studia „Administracji i Zarządzania” na SGH.

 

Małgorzata Malinowska, Dyrektor ds. współpracy z Klientami Korporacyjnymi. Lyreco Polska S.A.

 

Związana ze sprzedażą B2B od ponad 25 lat. Z wykształcenia filolog i metodyk.  Zm zamiłowania propagatorka i edukatorka rynku w ramach zrównoważonej współpracy z ukierunkowaniem na wzajemne korzyści i interesy wszystkich interesariuszy. Aktywna uczestniczka konferencji i spotkań biznesowych np. POLZAK, CCIFP, Forum

Odpowiedzialnego Biznesu, Fair Trade i inne. Z puli różnych studiów podyplomowych ostatnie uczyniły z niej Absolwentkę studiów podyplomowych Akademii Leona

Koźmińskiego w zakresie CSR lub lepiej rozumianego zwrotu „gospodarka pozytywnego

wpływu”.  Wraz z zespołem kontrybuowała do zdobycia przez Lyreco ogólnopolskich nagród

CSR/ESG: Lider Odpowiedzialnego Biznesu, Lider Etyki czy też najbardziej ekologiczna

flota dekady.

Joanna Affre_1x1.png

Joanna Affre

Członkini Rad Nadzorczych: Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP), Credit Agricole TU S.A. i CA Życie TU S.A.

Adwokatka, założycielka i wspólniczka zarządzająca kancelarii Affre i Wspólnicy. Specjalizuje

się w szeroko rozumianym prawie konkurencji. Doradza przedsiębiorstwom m.in. z sektorów

FMCG, spożywczego, motoryzacyjnego, chemicznego, budowlanego, mediów i reklamy oraz bankowości. Wspiera biznes w kształtowaniu polityk dystrybucyjnych, przeciwdziałaniu

porozumieniom antykonkurencyjnym i nadużywaniu pozycji dominującej, a także w

obszarach fuzji i przejęć, prawa konsumenckiego oraz zwalczania nieuczciwej konkurencji.

Członkini Rad Nadzorczych: Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP), Credit Agricole Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. i CA Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Aktywnie działa w

środowisku prawniczym, należy m.in. do Stowarzyszenia Prawa Konkurencji, European

Competition Lawyers Association (ECLA) oraz International League of Competition Law

(LIDC).

Laureatka międzynarodowych i polskich rankingów prawniczych, nagrodzona m.in.

rekomendacją w rankingu Chambers oraz tytułem liderki w zakresie prawa konkurencji w

Rankingu Kancelarii Prawniczych „Rzeczpospolitej” (2022–2025). Autorka licznych

eksperckich artykułów w prasie ogólnopolskiej i branżowej.

Wspiera rozwój kobiet w biznesie, uczestnicząc w inicjatywach Klubu Kobiecego Biznesu

CCIFP. W swojej pracy łączy perspektywę biznesu i prawa, wspierając zarządy firm w

strategicznych decyzjach związanych z rynkiem i konkurencją.

Zrzut ekranu 2024-10-27 o 19.09.34.png

Magdalena Bezulska

Prezeska Grupy Veolia Term

Prezeska Grupy Veolia Term od maja 2019 r. - dostawcy ciepła systemowego

do blisko 60 miast. Liderka projektów związanych z transformacją. Członkini zarządu Fundacji Veolia Polska, w tworzeniu której brała udział w 2017 roku i nieprzerwanie jest z nią związana.

 

W latach 2013-2019 członkini Zarządu Veolia Energia Polska S.A, Dyrektor HR Grupy Veolia w Polsce. Członkini zespołu trójstronnego z ramienia ZPPE Lewiatan. W latach 1999-2012 w dywizji środowiskowej (CGEA ONYX/Veolia Usługi dla Środowiska). Do 2008 roku odpowiadała za projekty akwizycyjne spółki w Polsce, zajmowała stanowisko Zastępcy Dyrektora Generalnego, Członka Zarządu i prokurenta. W latach 2008 - 2012 w roli Dyrektora ds. korporacyjnych i personalnych,

prokurenta.

 

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych. Ukończyła francuskie studia podyplomowe na Uniwersytecie Lille I w zakresie zarządzania terytorialnego i

Executive MBA HR na Uczelni im. Łazarskiego. Posiada dyplom Ministra Skarbu Państwa - licencję członka rad nadzorczych. Absolwentka Akademii Liderek Henryki Bochniarz.

 

Finalistka Konkursu Bizneswoman Roku 2021, rankingu Gazety Finansowej 25 Perły Polskiego Biznesu 2021 i 2022, finalistka Konkursu Kobiety Energii DISE Energy 2022 i 2023. W grudniu 2022 odebrała medal „Perła w Koronie RP” od RIG w Katowicach.

LIFEstudio_HalinaF-7_PRINT_size.JPG

Halina Frańczak

Market Leader – Managing Director, DXC Technology Polska

Halina Frańczak odpowiada za kreowanie i realizację strategii rozwoju DXC Technology na jednym z najbardziej dynamicznych rynków technologicznych w Europie. Jako Market Leader i Managing Director, kieruje zespołem DXC Polska oraz

współpracuje z partnerami biznesowymi, umacniając pozycję firmy jako lidera innowacji, zaawansowanych technologii i rozwiązań AI. Wnosi bogate doświadczenie w zarządzaniu strategicznym, komunikacji korporacyjnej oraz prowadzeniu złożonych inicjatyw biznesowych, a także strategicznej transformacji marek Deloitte i Accenture

w Polsce i Europie Środkowej. Kontynuuje swoje długoletnie zaangażowanie w zrównoważoną transformację rynku, wspierając rozwój ekosystemu innowacji,

budowę przewagi technologicznej oraz wdrażanie odpowiedzialnych praktyk ESG w branży ICT. Ukończyła studia na Uniwersytecie Warszawskim, posiada

międzynarodowe certyfikaty z zakresu ESG, gospodarki cyrkularnej oraz przywództwa biznesowego. Jej wizja i doświadczenie są kluczowe dla wspierania cyfrowej transformacji klientów oraz podnoszenia konkurencyjności polskiego sektora

technologicznego.

IMG_7104.JPG

Aleksandra Agatowska

Prezeska zarządu 

Liderka, strateg i mentorka z 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu na najwyższych szczeblach w branży finansowej, technologicznej i zdrowotnej. Kierowała organizacjami w momentach przełomowych – w czasie transformacji, kryzysów i globalnych wyzwań. Pełniła funkcję prezeski PZU Życie, przewodniczącej Rady Nadzorczej PZU Zdrowie i przewodniczącej Rady Nadzorczej Alior Banku w pandemii i przez pierwsze lata agresji rosyjskiej na Ukrainę. Swoją karierę rozwijała w międzynarodowych firmach takich jak Nationale Nederlanden, Talanx, Sony czy Philips. Jest socjolożką z pasją do danych i zrozumienia mechanizmów, które stoją za decyzjami ludzi i organizacji. Ukończyła programy managerskie i studia na Uniwersytecie Jagiellońskim, Columbia University, Harvard Business School, London School of Economics i Kellogg School of Management, a także Executive MBA w Akademii Leona Koźmińskiego. Dziś wspiera firmy i liderki w budowaniu strategii opartych na realnym doświadczeniu klienta – nie jako dodatku, ale jako kluczowego elementu przewagi konkurencyjnej. Założycielka Futureship Institute – przestrzeni, która łączy wiedzę, praktykę i spojrzenie w przyszłość. Jest co-founderem Luu Kids – firmy tworzącą mądre produkty dla dzieci. Aktywnie działa na rzecz kobiecej przedsiębiorczości, opierając się na twardych danych i badaniach jakościowych. Na co dzień łączy analityczne myślenie z intuicją także w domu - jako żona i mama trójki dzieci. Mówi, że po 40tce odkryła na nowo sport.

MalgorzataWnek_ONLINE (3) PREF.jpg

Małgorzata Wnęk-Kolaska

Wiceprezeska SAAMBA

Doświadczona liderka. Od początku kariery związana z konsultingiem w największych międzynarodowych firmach doradczych. Rozwijała karierę w E&Y, Capgemini, PwC, Deloitte. Kierowała jednym z największych w Polsce wdrożeń systemów ERP SAP HR, prowadziła projekty transformacji organizacyjnych dla największych przedsiębiorstw produkcyjnych, doradzała w branży bankowej, za co została odznaczona Medalem Mikołaja Kopernika przez Związek Banków Polskich. Przez wiele lat jako Senior Principal w Korn Ferry rozwijała biznes Advisory i odpowiadała za projekty doradcze o wysokim poziomie ryzyka personalnego, takie jak ocena potencjału i kompetencji członków zarządów, dobór sukcesorów na najwyższe stanowiska przywódcze a także rozwój przywództwa i kultury organizacyjnej. Obecnie jako Wiceprezeska Zarządu SAAMABA, jednego z największych stowarzyszeń akademickich w Polsce, odpowiada za rozwój Stowarzyszenia i jego relacje ze Szkołą Biznesu Politechniki Warszawskiej. Konsekwentnie rozwija także swoją ścieżkę zawodową Woman on Board w roli członkini rady nadzorczej i jest aktywnym członkiem Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad Nadzorczych.

Jest psychologiem i diagnostą psychometrycznym, promotorką inicjatyw wspierających kobiety w roli przywódczej, mentorką. Wspiera programy promujące udział kobiet w zarządach, promuje rozwój zawodowy kobiet na stanowiskach zarządczych co doceniło wiele liderek, intensyfikując swoje kariery zawodowe. Prywatnie jest wegetarianką i dba o well-being, co uważa za obowiązek każdego lidera. Pasjonują ją podróże i biegi miejskie, szczególnie na 10 km, dzięki czemu miała okazję biegać na wielu kontynentach, od Australii po Brazylię i USA, a także spać w namiocie za kołem podbiegunowym!

IMG_6646.JPG

Ewa Urbaniak

Wiceprezeska McCormick Polska SA

Ewa Urbaniak to absolwentka Wydziału Organizacji i Zarządzania

Politechniki Łódzkiej, która część swojej ścieżki edukacyjnej odbyła

we Francji, zdobywając licencjat na Uniwersytecie Owernii w

Clermont Ferrand i ukończyła studia podyplomowe na ICAM w

Lille.

 

Swoją karierę zawodową rozpoczęła od stanowiska inżyniera

produkcji w fabryce L’Oréal, przechodząc przez różne szczeble w

jej strukturach, aż do stanowiska dyrektorki fabryki. Ewa ma w

swoim dorobku bogate doświadczenie międzynarodowe, zdobyte

podczas pracy w Niemczech, Izraelu i Rosji.

 

Od października 2022 roku jest związana z firmą McCormick

Polska SA, gdzie wykorzystuje swoje doświadczenie operacyjne do

rozwijania liderów i zespołów, a także angażuje się w procesy

transformacyjne, które przyczyniają się do osiągnięcia

zrównoważonego i rentownego wzrostu firmy.

 

W życiu prywatnym Ewa Urbaniak jest entuzjastką podróży, która

eksplorowała różne zakątki świata, od Antarktydy, przez Europę,

aż po Kamczatkę. Pasjonuje się odkrywaniem nowych kultur,

fotografią, lotnictwem oraz tańcem.

IMG_6660.JPG

Sylwia Buźniak

Wiceprezeska Agencji Rynku Energii ARE (CIRE)

doświadczona managerka z 14-letnim stażem w sektorze energetycznym, specjalizująca się w sprzedaży, negocjacjach, zarządzaniu projektami biznesowymi oraz transformacji energetycznej. Ekspertka w obszarze odnawialnych źródeł energii (OZE), strategii dekarbonizacji oraz bezpieczeństwa energetycznego Polski. Z szeroką wiedzą na temat procesów regulacyjnych i rynkowych. Doświadczenie zdobywała w spółkach koncernów energetycznych, takich jak E.on Polska S.A.czy RWE Polska S.A. Uczestniczka wielu debat i konferencji poświęconych energetyce.

 

Członkini Women in Nuclear Polska oraz Chapter Zero Poland, aktywnie zaangażowana w edukację społeczną, walkę z dezinformacją i promowanie zrównoważonych rozwiązań w energetyce.

Członkini Rady do spraw Kobiet na Rynku Pracy przy Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

 

Obecnie rozwija swoją wiedzę w zakresie energetyki jądrowej na SGH, łącząc praktyczne doświadczenie biznesowe z zaawansowaną analizą rynkową. Jej misją jest budowanie bezpiecznej, zrównoważonej i konkurencyjnej przyszłości energetycznej Polski.

_DSC--(288).jpg

Izabela Żyglicka

Kancelaria Żyglicka i Wspólnicy

Izabella Żyglicka, radczyni prawna, wspólniczka założycielka kancelarii Żyglicka i Wspólnicy

Uczestniczka wielu kursów i szkoleń, a także wykładowca Instytut Rynku Kapitałowego. Uzyskała tytuł

Master na prestiżowej Ecole de Mines we Francji. Prowadzi obsługę prawną  klientów korporacyjnych

od ponad 20  lat w dziedzinach: prawo rynku kapitałowego, prawo gospodarcze, prawo spółek, fuzje i

przejęcia. Zajmuje się również negocjacjami z bardzo dużymi sukcesami. Posiada Certyfikat

Autoryzowanego Doradcy nr 3 rynku New Connect Giełdy Papierów Wartościowych. 

Jej główną specjalizacją jest sektor energetyczny, kluczową część gospodarki o strategicznym

znaczeniu dla rozwoju i bezpieczeństwa państwa i finanse.

Doradca wielu podmiotów gospodarczych, reprezentuje interesy przedsiębiorców na forum komisji

sejmowych i w Ministerstwie Finansów.

caf71913bf9f2255ae3cf49dbabf946b,641,0,0,0.jpg

Agnieszka Kłos-Siddiqui

Członkini Rady Nadzorczej banku Millennium

Agnieszka Kłos-Siddiqui jest absolwentką wydziału Zarządzania Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie. Posiada uprawnienia Biegłego Rewidenta oraz jest członkiem ACCA.  

 

Agnieszka Kłos-Siddiqui posiada wieloletnie doświadczenie menedżerskie w sektorze finansowym. Pracę w Provident Polska rozpoczęła w 2007 roku. Prezeską Provident Polska  była od stycznia 2018 do sierpnia 2024roku. Objęła to stanowisko, jako pierwsza kobieta i pierwsza Polka. 

Od roku 2016 była członkinią zarządu w Provident Polska i kierowała pionem Sprzedaży i Obsługi Klienta. Wcześniej zarządzała Biurem ds. Rozwoju Biznesu, a także Departamentem Finansów. Zanim dołączyła do Provident Polska swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w firmie Ernst & Young Audit Sp. z o.o., z którą była związana przez ponad 8 lat i w angielskiej firmie Greig Middleton zajmującej się doradztwem i usługami maklerskimi. 

 

Obecnie pełni fukcję Członkini Rady Nadzorczej Banku Millennium, jest również Przewodniczącą Komitetu Audytu.

 

Ceni różnorodność i aktywnie wspiera kobiety. Była przewodniczą platformy „Kierunek: Kobieta Biznesu”, działającej przy organizacji Pracodawcy RP, a także pełnomocniczką zarządu Pracodawców RP ds. równego traktowania kobiet i mężczyzn. W Providencie była liderem projektu „Siła Kobiet Providenta”, który ma na celu wzmocnić zaangażowanie kobiet, pomóc w rozwoju ich kariery i inspirować do odwagi i sięgania po więcej.

Mierzwa-Bronikowska_Adriana.jpg

Adriana Mierzwa-Bronikowska

Partnerka w warszawskim biurze Dentons, gdzie kieruje Praktyką Infrastrukturalną

Od ponad 25 lat Adriana jest zaufanym doradcą inwestorów z sektora prywatnego i publicznego, wykonawców, podwykonawców i instytucji finansujących zaangażowanych w jedne z największych i najbardziej złożonych projektów infrastrukturalnych w Polsce. Jej doświadczenie obejmuje cały cykl życia projektów, od etapów analiz przedrealizacyjnych, przez negocjacje umów projektowych i pozyskanie finansowania po etap realizacji.

 

Adriana wspiera klientów w zakresie sporządzania i negocjowania umów projektowych, zabezpieczania finansowania, w tym finansowania ze środków UE oraz uzyskiwania zgód organów regulacyjnych i zarządzania zmianami umów w trakcie ich realizacji. Jej doświadczenie obejmuje wsparcie prawne dla głównych podmiotów na polskim rynku infrastrukturalnym. Przez wiele lat była zaangażowana w przełomowe projekty, takie jak budowa autostrad A1 i A2, portów kontenerowych w Gdyni i Świnoujściu, nowej siedziby Frontex, CPK, zakładów produkcji wodoru, zakładów przetwarzania odpadów na energię i oczyszczalni ścieków oraz instalacji OZE, w tym PV, onshore i offshore. Adriana zaangażowana jest w projekty realizowane w Polsce oraz w innych jurysdykcjach.

 

Adriana od lat aktywnie wspiera rozwój rynku uczestnicząc w procesie legislacyjnym, również jako współautorka rządowych wytycznych PPP oraz EPC (efektywność energetyczna). Jest członkiem rządowej grupy ekspertów PPP przy Ministrze Funduszy i Polityki Rozwoju.

Zdjęcie Monika Rajska-Wolińska.png

Monika Rajska-Wolińska

Chief Executive Officer | CEE, Colliers

Monika Rajska-Wolińska jest Dyrektor Generalną Colliers na Europę Środkowo-Wschodnią. Jako członkini globalnego zespołu kierowniczego Colliers, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu strategicznego kierunku rozwoju firmy w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Monika wspiera ideę ciągłego uczenia się i rozwoju przywództwa, pełniąc funkcję członkini zarządu oraz przewodniczącej oddziału w organizacji Young Presidents’ Organization (YPO), a także mentorki w Urban Land Institute (ULI).

Jest silną orędowniczką kobiet w biznesie – dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, angażując się w programy mentorskie, takie jak Fundacja Liderki Biznesu czy Vital Voices Chapter Poland – lokalny oddział globalnej inicjatywy założonej przez Hillary Clinton i Madeleine Albright.

Jej przywództwo zostało docenione licznymi nagrodami, w tym: Professional of the Year (CEE Quality Awards, Prime Property Prize), Influencer of the Year (Top Woman in Real Estate) oraz Female Champion of Change (Sukces Pisany Szminką). Znalazła się również na liście Forbes „BrandMe CEO – Liderzy XXI wieku”.

Choć Colliers jest przede wszystkim znany jako firma doradcza w sektorze nieruchomości komercyjnych, wizja Moniki wykracza daleko poza tradycyjne ramy tej branży. Pod jej kierownictwem firma rozszerzyła zakres usług o doradztwo strategiczne, strategię miejsca pracy, konsulting ESG i zrównoważonego rozwoju, doradztwo inwestycyjne, strategię lokalizacyjną, projektowanie i generalne wykonawstwo.

Zainicjowała lokalną Strategię Zrównoważonego Rozwoju w Colliers, a firma wspiera klientów w dostosowaniu się do wymogów Dyrektywy o Sprawozdawczości w Zakresie Zrównoważonego Rozwoju (CSRD).

Monika wierzy, że odpowiedzialne przywództwo oznacza tworzenie kultury zaangażowania, dobrostanu i inkluzywności. Odzwierciedlają to m.in. wysoki poziom zaangażowania pracowników (ponad 80%) oraz nagrody, takie jak AON Best Employer, Pracodawca Przyjazny Rodzicom i Inwestor w Kapitał Ludzki.

Jako entuzjastka nowych technologii, wspiera cyfrowe innowacje i rozwój kompetencji technologicznych pracowników, wierząc, że inwestowanie w te obszary pozwala nie tylko usprawniać procesy wewnętrzne, ale także tworzyć innowacyjne rozwiązania dla klientów.

Prywatnie Monika pasjonuje się klasycznym pilatesem, jogą i kolarstwem szosowym. Uwielbia Włochy za ich bogatą kulturę, wyczucie estetyki i tradycje kulinarne.

_DSC_100_14.jpg

Ewa Brzozowska

Country Manager Poland w Aloxe

Liderka z ponad 20-letnim doświadczeniem w międzynarodowych firmach produkcyjnych,

gdzie pełniła funkcje Country Managera i Członkini Zarządu. Specjalizuje się w budowaniu

i realizacji strategii biznesowych, transformacjach organizacyjnych oraz w zarządzaniu

finansami i rozwoju operacyjnym zakładów produkcyjnych.

Obecnie pełni funkcję Country Manager Poland w Aloxe oraz jest Członkinią Executive

Committee obejmującego Francję, Włochy i Polskę. Odpowiada za rozwój biznesu w Polsce,

integrację spółek po akwizycjach oraz wdrażanie kluczowych wskaźników efektywności

w obszarach sprzedaży, operacji, HR i finansów. Wcześniej, przez kilkanaście lat związana

z grupą Alpla, gdzie kierowała strategicznymi projektami inwestycyjnymi, skutecznie

pozyskując środki unijne i krajowe, a także budując kulturę bezpieczeństwa i zaangażowania

pracowników.

Jest współzałożycielką i przedstawicielką Stowarzyszenia Good Steps, które od 2020 roku

promuje zdrowie i aktywność wśród seniorów, organizując m.in. zajęcia nordic walking i

smovey, pikniki integracyjne oraz warsztaty zdrowego stylu życia. Dzięki środkom

pozyskanym dotychczas w ramach Stowarzyszenia, ponad setka seniorów z Ostrowi

Mazowieckiej mogła skorzystać z tych zajęć nieodpłatnie. To jej sposób na budowanie

zdrowego, aktywnego społeczeństwa, które nie wyklucza żadnego pokolenia.

Jej styl przywództwa można określić jako zarządzanie „głową i sercem”, które łączy

strategiczne myślenie i koncentrację na wynikach z autentycznością, empatią i odwagą

wprowadzania zmian.

Aneta Szczesna-Kowalska_1.JPG

Aneta Szczesna-Kowalska

Wiceprezeska Zarządu ds. HR w UNIMOT S.A.

Posiada ponad 25-letnie doświadczenie zawodowe zdobyte w spółkach z różnych branż: energetycznej, logistycznej, produkcyjnej, telekomunikacyjnej i finansowej. Z Grupą UNIMOT związana jest od 2021 r. – od podstaw stworzyła cały obszar HR, a

od stycznia 2024 r. pełni funkcję Wiceprezeski Zarządu ds. HR, odpowiadając za realizację strategii Grupy, budowanie efektywnej polityki zarządzania kapitałem

ludzkim oraz kształtowanie relacji z partnerami społecznymi.

Jest certyfikowanym coachem, asesorem oraz członkiem Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami. Ukończyła studia MBA w Akademii Leona Koźmińskiego oraz

Akademię Liderek Henryki Bochniarz. Aktywnie działa jako mentorka w ogólnopolskim Programie Mentoringowym OFF Career Accelerator w ramach Our

Future Foundation, wspierając młode kobiety w rozwoju zawodowym i osobistym.

W Grupie UNIMOT zainicjowała program KLUB KOBIET – Kobieta z energią, któregocelem jest budowanie społeczności kobiet, dzielenie się wiedzą, motywowanie do zmian i inspirowanie do rozwoju. Program kładzie nacisk na znaczenie relacji międzyludzkich i networkingu, zwłaszcza w kontekście kariery i samorealizacji.

Jest promotorką różnorodności i inkluzywności w biznesie. Występuje jako prelegentka podczas konferencji poświęconych przywództwu i rozwojowi. Swoją

aktywnością i postawą konsekwentnie wspiera budowanie przestrzeni dla kobiet w biznesie,

inspirując je do podejmowania odważnych wyzwań i sięgania po role liderskie.

Zrzut ekranu 2024-11-12 o 18.24.33.png

Iva Georgijew

Przewodnicząca Rady Deloitte Central Europe, Liderka Klubu SheXO
Deloitte

Iva Georgijew od 2021 roku pełni funkcję Przewodniczącej Rady Dyrektorów Deloitte w Europie Środkowej. Konsekwentnie rozwija kompetencje rady i przewodzi jej w sposób, który zapewnia realną wartość poprzez odpowiedzialność, nadzór i troskę o długofalowy rozwój organizacji.

Jej specjalizacją zawodową są podatki. Jako partnerka z 30-letnim doświadczeniem, zyskała uznanie jako jedna z czołowych ekspertek w zakresie cen transferowych. Doradza zarówno międzynarodowym korporacjom, jak i prywatnym firmom z wielu branż – od sektora dóbr konsumenckich i energii, po e-commerce i technologie.

 

Zasiadała również jako niezależna ekspertka w Wspólnym Forum UE ds. cen transferowych (Joint Transfer Pricing Forum) – organie doradczym Komisji Europejskiej odpowiedzialnym za tworzenie wspólnych zasad w zakresie cen transferowych dla państw członkowskich UE. Jej kompetencje zawodowe zostały docenione w prestiżowych rankingach branżowych, takich jak Euromoney Guide, ITR czy Best Women in Business Law, w których regularnie znajduje się wśród najlepszych doradców w zakresie cen transferowych.

 

Od lat aktywnie wspiera także programy promujące udział kobiet w zarządach oraz przewodzi Klubowi SheXO Deloitte, wspierającej rozwój zawodowy kobiet na stanowiskach zarządczych. Z jej wiedzy i mentoringu skorzystało wiele liderek i utalentowanych młodych kobiet, które dynamicznie rozwijają swoje kariery. Jako ambasadorka zmiany została uhonorowana tytułem Businesswoman Roku 2016 w Polsce w kategorii „Sukces w Korporacji”.

DSC_3183-JPEG-5.jpg

Urszula Jarosz

Prezeska Transition Technologies-Systems | Strateg zarządzania nowoczesnym
przedsiębiorstwem

Od 2022 roku pełni funkcję prezeski zarządu spółki Transition Technologies-Systems

dostarczającej najnowocześniejsze rozwiązania IT dla energetyki.

W Grupie Kapitałowej Transition Technologies pracuje nieprzerwanie od 2009 roku. Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Studiów Międzynarodowych i

Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego, jest doktorantką na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz słuchaczką studiów Executive MBA w Akademii

Leona Koźmińskiego.

Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w branży IT i energetycznej, ze szczególnym

uwzględnieniem nowoczesnych metod zarządzania. Jej ambicją jest zwiększanie efektywności i innowacyjności przedsiębiorstwa, a także tworzenie środowiska pracy

opartego na inkluzywności i równych szansach. W swojej działalności biznesowej kieruje się trzema kluczowymi wartościami: uczciwością, autentycznością i troską o ludzi, co przekłada się na sposób budowania kultury organizacyjnej w TT-Systems.

Potwierdzeniem tej działalności jest prestiżowa Nagroda Gospodarcza przyznana w 2024 przez Prezydenta RP dla spółki Transition Technologies Systems w kategorii

Odpowiedzialny Biznes.

Aktywnie uczestniczy w inicjatywach i projektach wspierających rozwój kobiet w biznesie i sektorze technologicznym. Brała udział w panelu „Liderki – czas kobiet”

podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego (EKG/EEC), uczestniczyła w panelu „Women in Power” podczas konferencji SHEnergy – kobiety w IT, całkowicie

poświęconej roli kobiet w branży technologicznej. Jako reprezentantka TT-Systems –

partnera projektu „Energia Kobiet”, angażuje się w spotkania wspierające rolę kobiet w energetyce. Ponadto aktywnie wspiera projekty społeczne – m.in. kurs IT dla młodzieży oraz kurs przedsiębiorczości dla młodych kobiet w Miejskim Ośrodku

Socjoterapii.

IMG_1414.PNG

Monika Kallista

Kanclerz Polskiej Akademii Nauk

Pierwsza kobieta na stanowisku Kanclerza PAN. 14 maja 2024 decyzją Prezesa Rady Ministrów na stanowisko Kanclerza Polskiej Akademii Nauk została powołana Pani Monika Kallista. Funkcję tę będzie pełnić do końca kadencji 2023–2026.

Monika Kallista ma wykształcenie prawnicze. Do tej pory współpracowała m.in. z:

  • InPost, gdzie na stanowisku Global Account Managera odpowiadała za najbardziej wymagających i kluczowych klientów w portfolio InPost – Amazon, Arvato i UBSend;

  • Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej, tworząc od podstaw biuro, a także inicjując unikalny projekt strategiczny w okresie pandemii oraz w mało elastycznych warunkach administracji państwowej;

  • Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych S.A., w której samodzielnie wygrała największy kontrakt eksportowy w historii firmy – banknoty obiegowe dla jednego z krajów Bliskiego Wschodu;

  • PGNiG S.A., gdzie jej udziałem było zdobycie licznych nagród za działania promocyjne PGNiG, w tym projekt „Rozgrzewamy polskie serca” oraz prowadzenie wyjątkowego programu edukacyjnego skierowanego do uczniów i nauczycieli szkół podstawowych „Być jak Ignacy”;

  • PricewaterhouseCoopers, gdzie była odpowiedzialna za współpracę z firmą Intel i nadzór nad międzynarodowymi zespołami w biurach PwC w 31 krajach.

Pracownikom Kancelarii PAN jest znana jako Dyrektor Biura Organizacyjnego, którym kierowała od 2023 roku.

W pracy odznacza się kreatywnością i myśleniem krytycznym. Potrafi rozwiązywać złożone problemy i współpracować z ludźmi.

2L5A7313-Edit.jpg

Monika Gawlik

Dyrektor Departamentu Spółek Paliwowo-Energetycznych, Ministerstwo Aktywów Państwowych

Monika Gawlik to doświadczona ekspertka w dziedzinie prawa energetycznego i nadzoru właścicielskiego nad spółkami sektora paliwowo‑energetycznego. W swoich dzianiach łączy kompetencje techniczne, strategiczne i regulacyjne, a także umiejętności współpracy z biznesem i sektorem finansowym. 

Aktywnie uczestniczy w pracach legislacyjnych regulujących sektor ciepłownictwa, rynku energii oraz rynku paliw.

Posiada wieloletnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych w administracji publicznej, gdzie skutecznie zarządza złożonymi zespołami, projektami strategicznymi oraz procesami regulacyjnymi i transformacyjnymi

Przed karierą w MAP – długoletnia współpraca z Urzędem Regulacji Energetyki (URE), gdzie kierowała pracami Departamentu Rynku Energii Elektrycznej i Ciepła. 

Została uhonorowana Odznaką Honorową za Zasługi dla Służby Cywilnej 

Aktywnie wspiera rozwój młodych specjalistów, dzieląc się wiedzą z zakresu szeroko rozumianej energetyki . 

Wyróżnia się zaangażowaniem, poczuciem humoru i umiejętnością budowania pozytywnej atmosfery pracy. 

Zrzut ekranu 2025-09-12 o 10.36.51.png

Żaneta Gortat-Stanisławska

Prezeska zarządu MG Evolution

Prezeska i współwłaściciel MG Evolution®, nowoczesnego centrum rozwoju i produkcji kosmetyków oraz wyrobów medycznych . Jej pasją jest tworzenie innowacyjnych rozwiązań beauty, które łączą naukę, technologię i efektywność biznesową.

Od ponad 20 lat buduje międzynarodowe marki i projekty, które kształtują branżę kosmetyczną. Jest założycielką Broadway Beauty – ogólnopolskiej sieci szkół kosmetycznych, twórczynią marek takich jak Dotki czy MG Men oraz w przeszłości wydawcą magazynu Forever. Współtworzyła również prestiżowe wydarzenia branżowe, m.in. Mistrzostwa Polski w Makijażu Permanentnym oraz konkursy o zasięgu międzynarodowym.

Poprzez MG Evolution wspiera zarówno marki konsumenckie (B2C), jak i partnerów biznesowych (B2B), dostarczając kompleksowe rozwiązania: od koncepcji, przez formulację i branding, aż po finalny produkt. Jej działania zawsze opierają się na trzech filarach: technologii, jakości i przewadze rynkowej.

Jest także prowadzącą podcast „Serum na Sukces” realizowany z Booksy, w którym rozmawia z przedsiębiorcami i ekspertami kształtującymi przyszłość branży beauty. Obecnie koncentruje się na rozwoju MG Evolution jako innowacyjnej fabryki i ośrodka badawczego, wyznaczającego nowe standardy w produkcji kosmetyków i technologiach ochrony przeciwsłonecznej.

Poza prowadzeniem biznesu występuje również jako wykładowczyni na uczelniach i konferencjach branżowych. Jej wiedza dostępna jest w formie keynote’ów, paneli i warsztatów, obejmujących m.in. tematykę personal brandingu, branży beauty i przywództwa w sektorze kosmetycznym.

2L5A5882-Edit.jpg

Monika Brzózka

Członkini Zarządu i Chief Financial & Operating Officer Grupy VML w Polsce

Niezależna VicePrzewodnicząca Rady Nadzorczej COMPREMUM S.A. oraz Przewodnicząca Rady Nadzorczej Oxygen S.A.

Doświadczona CFO, prokurentka, specjalistka w zarządzaniu operacyjnym, rachunkowości i finansach. Od 20 lat na C-level w międzynarodowych koncernach

mediowych i reklamowych - VML (należący do WPP plc.) a wcześniej Dentsu Aegis Network PLC, gdzie nadzorowała finanse i operacje. Z sukcesem przeprowadziła

szereg złożonych projektów, w tym transakcje M&A (przejęcie zorganizowanej części przedsiębiorstwa oraz w modelu earnout), restrukturyzacje grup kapitałowych i wdrożenia systemów ERP. Jako Interim Managerka wspierała spółki w przejściu

przez audyty finansowe i procesy due diligence (m.in. przygotowując Grupę Heureka do akwizycji przez WPP oraz Concept Data S.A. do akwizycji przez Integrity Partners). 

Absolwentk SGH w Warszawie (Finanse i Statystyka) oraz Akademii Leona Koźmińskiego (MBA oraz studia podyplomowe Międzynarodowe Standardy

Rachunkowości, Certified Corporate Governance Manager).

Mentorka w programach Vital Voices (LeadersIN, Global Mentoring Walk) i Fundacji

Liderek Biznesu. Współzałożycielka i Członkini Zarządu Stowarzyszenia Ghost Diving Poland, organizacji non-profit zrzeszającej nurków-wolontariuszy oczyszczających morza z sieci widmo. Członkini Komisji Rewizyjnej w Stowarzyszeniu Interim Managers SIM. Należy do European Women on Boards

(EWOB) i Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad Nadzorczych (SNCRN). Autorka e-booków rozwojowych: Awans, to dopiero początek, Networking dla liderek, Jak negocjować rozwój z przełożonym.

Mówczyni TEDx Warsaw Women wyróżniona na liście Forbes Women 50 po 50 nominowana do Lwów Koźmińskiego w kategorii Manager.

Marta Damm-Świerkocka.jpg

Marta Damm- Świerkocka

Członkini Zarządu PFR Portal PPK

Menedżerka z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu spółkami kapitałowymi, ekspertka programów emerytalnych.

Posiada tytuł magistra nauk politycznych oraz ukończone studia podyplomowe w obszarach zarządzania w administracji publicznej (Akademia L. Koźmińskiego), polityki i zarządzania oświatą (Uniwersytet Warszawski) oraz marketingu internetowego (Szkoła Główna

Handlowa). Doświadczona producentka telewizyjna i radiowa. W swojej karierze zawodowej odpowiadała również za budowę sieci dystrybucji i promocję płatności bezgotówkowych oraz szkolenia zespołów sprzedażowych.

Od 2020 roku związana z PFR Portal PPK sp. z o.o. jako ekspertka komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz PR. Autorka licznych publikacji na temat systemów zabezpieczenia emerytalnego, organizatorka konferencji i wydarzeń promujących długoterminowe oszczędzanie. Od października 2024 r. jako członkini zarządu Spółki odpowiada za edukację, promowanie i upowszechnianie Pracowniczych Planów Kapitałowych

Prywatnie mama trójki dzieci. Wolny czas poświęca na wolontariat i działalność społeczną oraz zgłębianie trendów technologicznych.

_DSC20171.jpg

Agata Dorożalska

Prezeska Zarządu Orlen New Power

Od prawie początku kariery zawodowej związana z branżą energetyczną, a ostatnie lata z

energetyką odnawialną. Obecnie zarządza grupą kapitałową, która posiada w swoim portfolio

lądowe odnawialne źródła energii. Przez ponad 20 lat działała i rozwijała się w obszarze finansów.

Praca zarówno w małych, rodzinnych firmach, jak i w międzynarodowych korporacjach pozwoliły jej na zdobycie szerokiego wachlarza doświadczenia i umiejętności w obszarach księgowości i

controllingu, które dziś wykorzystuje na stanowisku Prezeski Zarządu. Jest absolwentką Wydziału

Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Wydziału Neofilologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ukończyła studia Canadian Executive MBA (Université du Québec à Montréal). Prywatnie jest mamą 3 dzieci, a także miłośniczką Włoch, wypraw górskich i rejsów

morskich.

21_11_2023_KATARZYNA_NAPORA71835.jpg

Katarzyna Napora

Country Manager, VALOREM Energies Poland

Katarzyna Napora to doświadczona menedżerka z ponad 15-letnią praktyką w zarządzaniu projektami i rozwojem biznesu, od lat związana z sektorem energetyki odnawialnej. Od 2023 roku pełni funkcję Country Managera oraz członka zarządu VALOREM Energies Poland, gdzie odpowiada za rozwój działalności firmy w Polsce, w tym za akwizycję i rozwój projektów wiatrowych, fotowoltaicznych i bateryjnych, a także za strategię i budżet organizacji.

Swoją karierę w branży OZE rozpoczęła w Nordex Group, gdzie zajmowała się analizą lokalizacji i sprzedażą projektów wiatrowych. Następnie zdobywała doświadczenie jako Transaction Manager i Head of Business Development w ERG SpA, koncentrując się na przejęciach i rozwoju projektów odnawialnych źródeł energii w Polsce.

Jej atutem jest umiejętność skutecznego łączenia strategii biznesowych z aspektami technicznymi oraz budowania trwałych relacji z partnerami, społecznościami lokalnymi i inwestorami. Specjalizuje się w obszarach takich jak project management, business strategy, due diligence oraz M&A.

Absolwentka Akademii Leona Koźmińskiego (psychologia w zarządzaniu) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (filologia angielska i francuska). Biegle posługuje się językiem angielskim i francuskim.

Zrzut ekranu 2025-10-30 o 21.13.41.png

Katarzyna Jowita Góralczyk

Wiceprezeska zarządu Air BP Aramco 

Doświadczona menedżerka z trzydziestoletnim doświadczeniem w sektorze paliwowym,

lotniczym i przemysłowym. Specjalizuje się w zarządzaniu finansami, logistyką i operacjami,

a także w strategicznym rozwoju biznesu, obejmującym wdrażanie złożonych procesów

regulacyjnych oraz zapewnianie zgodności z międzynarodowymi standardami.

Obecnie pełni funkcję wiceprezeski Air BP Aramco Poland, gdzie odpowiada za obszary

finansów, operacji oraz HSSE (Health, Safety, Security & Environment) w spółce

dostarczającej paliwo lotnicze do sześciu największych portów lotniczych w kraju. Jej

działalność koncentruje się na umiejętnym łączeniu perspektywy biznesowej i regulacyjnej

z praktycznym zarządzaniem procesami, co umożliwia skuteczne wdrażanie innowacyjnych

rozwiązań oraz rozwój spółki w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym.

Wcześniej przez wiele lat związana była z międzynarodowymi koncernami BP i Castrol,

gdzie zajmowała również wysokie stanowiska zarządcze, zdobywając doświadczenie w

zakresie rozwoju biznesu, sprzedaży i logistyki.

 

Od września 2025 roku pełni funkcję członkini Państwowej Komisji Akredytacyjnej z

ramienia pracodawców.

Ania G.jpg

Anna Gruszczyńska

Wiceprezeska zarządu R.Power SA
Chief Asset Officer

Anna jest doświadczonym liderem z rozległym doświadczeniem w sektorze energii odnawialnej, z szeroką wiedzą w zakresie developmentu, wydawania pozwoleń i zarządzania operacyjnego

projektami OZE. Dzięki 15-letniemu doświadczeniu zawodowemu, w tym 13-letniemu w branży fotowoltaicznej, Anna odegrała kluczową rolę w rozwoju sektora energii odnawialnej w Polsce.

W latach 2021-2024 Anna z powodzeniem zarządzała całym zespołem developmentu w R.Power, zapewniając sprawną realizację kluczowych projektów i strategiczny rozwój portfela energii odnawialnej firmy. W swojej roli nadzorowała pełny cykl życia projektów energii odnawialnej, od zabezpieczenia pozwoleń po zarządzanie bieżącymi operacjami, zapewniając wydajność

i zgodność na każdym etapie.

Jej doświadczenie wykracza poza zarządzanie projektami, ponieważ z powodzeniem wprowadziła automatyzację i optymalizację procesów w organizacjach, znacznie poprawiając operacyjne przepływy

pracy i wydajność. Strategiczne podejście Anny do tworzenia i automatyzacji procesów miało kluczowe znaczenie dla rozwoju firmy, która obecnie zatrudnia ponad 500 osób. Anna dołączyła do Zarządu Spółki we wrześniu 2024 roku.

Ukończyła studia z zakresu finansów w Szkole Głównej Handlowej i na Uniwersytecie Warszawskim.

Zrzut ekranu 2025-09-27 o 15.52.34.png

Paulina Kimla-Kaczorowska

Właścicielka Kimla Law

Paulina Kimla-Kaczorowska to doświadczony prawnik z ponad dziesięcioletnią praktyką w renomowanej międzynarodowej kancelarii prawnej, doktor nauk prawnych, specjalizująca się w kompleksowym doradztwie w zakresie transakcji finansowania oraz fuzji i przejęć. Jej wiedza obejmuje szeroki zakres zagadnień, w tym w odniesieniu do kredytów konsorcjalnych (club deals), finansowania akwizycyjnego, projektowego (projectfinance), a także kredytów i obligacji zielonych oraz związanych z celami zrównoważonego rozwoju.

Paulina wspiera swoich klientów na każdym etapie transakcji — od inwestycji w początkowych etapach rozwijania projektów, takich jak instalacje OZE i innowacyjne startupy, po złożone procesy inwestycyjne w fazie rozwoju i dojrzałości, w tym akwizycje oraz sprzedaż 100% udziałów. Jej kompetencje obejmują również przygotowanie umów joint-venture oraz doradztwo w zakresie finansowania venture capital, zarówno dłużnego, jak i kapitałowego.

Dzięki szczegółowej znajomości specyfiki transakcji finansowych oraz fuzji i przejęć, Paulina uwzględnia perspektywę finansowania projektów już na etapie ich akwizycji. Negocjuje dokumenty finansowe dostosowane do warunków procesów akwizycyjnych, co pozwala jej oferować klientom strategiczne rozwiązania oraz wspierać ich w realizacji celów inwestycyjnych w szerokim zakresie.

Nagrody i wyróżnienia 

EMEA Legal 500: "Next Generation Partner" w kategorii Bankowość i Finanse (2023 r.); „Rising Star” w kategorii Bankowość i Finanse (2022 r.); "Rekomendowany prawnik" w kategorii Private Equity (2021-2023)

Chambers Diversity & Inclusion Awards: finalistka w kategorii „Future Leader – Gender Diversity" (2019 r.)

Rising Stars: Prawnicy – liderzy jutra (Wolters Kluwer) finalistka (2016 r.)

Zrzut ekranu 2025-09-13 o 16.13.43.png

Katarzyna Suchcicka

Wiceprezeska zarządu 

Katarzyna Suchcicka to doświadczona liderka z 17-letnim stażem w sektorze energetycznym. Ostatnio pełniła funkcję wiceprezeski zarządu w R.Power. Przed dołączeniem do R.Power pełniła funkcję CEO OX2 w Polsce, gdzie zbudowała od podstaw całą organizację, doprowadzając do realizacji projekty OZE o łącznej mocy blisko 400 MW oraz rozwinięcia portfela projektów przekraczającego 3 GW.

Jej doświadczenie obejmuje również pracę w firmie Vestas, w tym dwuletni międzynarodowy kontrakt w Portugalii. Wyróżnia się wyjątkowymi kompetencjami w budowaniu efektywnych zespołów, czego dowodem jest rozwinięcie organizacji OX2 do zespołu 80 specjalistów oraz inicjowanie pionierskich projektów w obszarze magazynowania energii.

Branża wielokrotnie doceniła jej osiągnięcia, przyznając prestiżowe wyróżnienia: tytuł Menedżera Roku 2024 (EuroPower & OzePower) oraz Energia Przyszłości 2024 (Energia Kobiet).

Katarzyna Suchcicka jest słuchaczką studiów Executive MBA w Akademii Leona Koźmińskiego. Posiada tytuł magistra ekonomiki menedżerskiej Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu oraz wykształcenie inżynierskie uzyskane na Uniwersytecie Południowej Danii i Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym.

IMG_6643.JPG

Kamila Cichocka

Dyrektorka Marketingu Microsoft

zajmuje stanowisko dyrektora marketingu, odpowiedzialnego za obszar Europy Centralnej w Microsoft. Posiada szerokie doświadczenie w obszarze marketingu strategicznego oraz budowy nowych skutecznych modeli biznesowych. Jako entuzjastka technologii i zrównoważonego rozwoju, łączy zastosowanie najnowszych rozwiązań i trendów w marketingu z odpowiedzialnością społeczną marek. W swoich działaniach wskazuje wartość w połączeniu potrzeb ludzi, wizji przyszłości i możliwości, jakie daje technologia, w celu uwolnienia potencjał biznesowego oraz pozytywnego wpływu marek na rozwój społeczno-gospodarczy. Jest współzałożycielką społeczności trust4brand, która zrzesza praktyków marketingu i komunikacji.

Screenshot 2025-06-26 at 16.24.42.png

Irena Pichola

Prezeska zarządu
Artha Consulting Network

Irena Pichola - ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju i ESG z ponad 25-letnim doświadczeniem we współpracy z sektorem prywatnym i publicznym. Po latach

pracy w Wielkiej Czwórce, gdzie była liderką zespołów zrównoważonego rozwoju w

Polsce, Europie a nawet globalnie zdecydowała się założyć firmę i obecnie pełni funkcję CEO Artha Consulting Network - firmy doradczej specjalizującej się w

zrównoważonej transformacji i wdrażaniu strategii ESG pracując z Zarządami i Radami Nadzorczymi. Przez lata stała za wieloma inicjatywami na rynku współtworząc pierwsze studia podyplomowe w zakresie celów zrównoważonego

rozwoju, rankingów, konkursów, jednocześnie kierując zespołem 140 specjalistów w 17 krajach nadzorowała realizację ponad 1000 projektów dla większości branż w

Polsce. Specjalizuje się w strategiach, transformacji biznesu w kierunku zrównoważonego rozwoju, wdrażaniu standardów ESG i dostosowywania spółek do

zawiłych regulacji tłumacząc je na język korzyści biznesowych. Od lat

zaangażowana w rozwój odpowiedzialnego biznesu, obecnie pełni funkcję Prezeski

Forum Odpowiedzialnego Biznesu FOB, z którym związana jest od lat oraz Przewodniczącej Chapter Zero Poland. W tym roku wyróżniona nagrodą Osobowości Roku Zrównoważonego Rozwoju.

Zrzut ekranu 2024-10-27 o 19.15.14.png

dr Aleksandra Smyczyńska

Szefowa komunikacji E.On.

Jest promotorką różnorodności, liderką inicjatywy wspierającej kobiety w E.ON Kobiety z Energią.

Odpowiada za komunikację wewnętrzna, zewnętrzną, komunikację kryzysową, social media oraz CSR wszystkich spółek w Polsce. Pełni funkcję rzecznika prasowego firmy. Zarządza także działaniami Fundacji E.ON.
Jednak, działania komunikacji wewnętrznej uważa za najważniejsze dla sprawnego funkcjonowania organizacji i  tworzenia jej wizerunku na zewnątrz.

Była odpowiedzialna za komunikację między innymi w PKP Cargo i Banku Pekao S.A.
Aleksandra od wielu lat jest wykładowcą na podyplomowych studiach Public Relations na Uniwersytecie Jagiellońskim, oraz na Uczelni Łazarskiego. Posiada tytuł doktora literaturoznawstwa i to jest dla niej ważne, ponieważ czytanie jest jej wielka pasją. Autorka videobloga o książkach @piatyzywioliteratura oraz podcastu pod tym samym tytułem na Spotify.

Agnieszka_Korzeniewska_2024.jpg

Agnieszka Korzeniewska

Członkini zarządu 
Zakład Poligraficzny 
POL-MAK

Agnieszka Korzeniewska, członkini zarządu spółek Zakład Poligraficzny POL-MAK oraz POL-MAK Iława. Swoje życie zawodowe dedykowała rozwojowi rodzinnego biznesu.

 

Grupa POL-MAK to jeden z największych producentów ozdobnych artykułów papierniczych w Europie. Produkty POL-MAK, takie jak serwetki dekoracyjne, kubeczki papierowe czy talerzyki, są znane na całym świecie pod markami klientów, dużych sieci handlowych oraz własnymi, takimi jak Maki, Daisy i HRC.

 

W biznesie rodzinnym Agnieszka Korzeniewska odpowiada za dobór wzornictwa do szerokiej gamy produktów POL-MAK oraz wdrożenie i rozwój cyfrowych platform, takich jak sklep internetowy b2b.pol-mak.com.pl. Aktywnie wspiera zrównoważony rozwój ESG firmy, szczególnie w obszarze społecznej odpowiedzialności.

 

Matka dwójki dzieci, zaangażowana w życie lokalnej społeczności, która każdą wolną chwilę poświęca na swoje największe pasje – rodzinę, podróże i sport.

Women on Boards kobiety w zarządach

1. Cel 5 SDG: Zrównoważony rozwój i różnorodność płci w biznesie – klucz do trwałego wzrostu

Zrównoważony rozwój stanowi podstawową zasadę Traktatu o Unii Europejskiej oraz jeden z priorytetowych celów polityki wewnętrznej i zewnętrznej Unii. Agenda ONZ 2030, obejmująca 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs), jest globalnym zobowiązaniem do wyeliminowania ubóstwa i budowy świata opartego na równowadze społecznej, gospodarczej i środowiskowej. Fundamentem tej wizji są dobrostan ludzi oraz zdrowa planeta.

W tym kontekście coraz większe znaczenie zyskuje różnorodność w zarządzaniu przedsiębiorstwami. Spółki publiczne na całym świecie mierzą się z rosnącą presją ze strony inwestorów, którzy domagają się zwiększenia reprezentacji kobiet w zarządach oraz większego zaangażowania w realizację celów ESG (Environmental, Social, Governance). Inwestorzy coraz częściej analizują dane dotyczące równości płci, struktury zatrudnienia czy poziomu wynagrodzeń, aby ocenić, jak firmy reagują na ryzyka i szanse wynikające z czynników społecznych i środowiskowych.

Zewnętrzna presja – zarówno ze strony inwestorów instytucjonalnych, jak i opinii publicznej, pracowników oraz klientów – skłania korporacje do działań na rzecz parytetu płci, równych płac i awansu kobiet na stanowiska decyzyjne. Badania pokazują, że różnorodność nie jest już jedynie kwestią etyczną, lecz także ekonomiczną.

Raport S&P Global Market Intelligence When Women Lead, Firms Win wykazał, że firmy, w których kobiety pełnią funkcje dyrektorek finansowych, osiągają wyższą rentowność i lepsze wyniki giełdowe w porównaniu ze średnią rynkową. Przedsiębiorstwa o bardziej zróżnicowanych zarządach są większe, bardziej dochodowe i lepiej przygotowane na wyzwania gospodarcze. Z kolei brak postępów w zakresie integracji płciowej może stanowić poważne ryzyko dla inwestorów.

Ekonomiści zwracają uwagę, że kobiety są najbardziej niewykorzystanym źródłem globalnego wzrostu gospodarczego. Wzrost udziału kobiet w rynku pracy mógłby w ciągu dekady zwiększyć globalną kapitalizację rynkową o blisko 6 bilionów dolarów. Jak wynika z analiz S&P Global, każdy wzrost PKB o 0,2 punktu procentowego może przełożyć się na wzrost wartości indeksu S&P 500 o 0,7% i zwiększyć kapitalizację rynkową USA o niemal 3 biliony dolarów w perspektywie dziesięciu lat.

Rosnące zaangażowanie w działania na rzecz równości płci znajduje również odzwierciedlenie w polityce regulacyjnej. Wielka Brytania zobowiązała organizacje zatrudniające ponad 250 osób do raportowania różnic w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn, co znacząco wpłynęło na debatę o przejrzystości płac. W Australii największe banki wprowadzają programy wspierające kobiety-liderki, natomiast w USA prawo stanowe, m.in. w Kalifornii, New Jersey i Illinois, wymaga, by spółki giełdowe zapewniały obecność kobiet w zarządach.

Pomimo postępów – szczególnie w Europie, która wyprzedza Stany Zjednoczone pod względem udziału kobiet na najwyższych stanowiskach – kobiety nadal stanowią mniejszość wśród członków zarządów. Dyskryminacja, brak równych szans awansu i bariery strukturalne pozostają realnym problemem. W sektorze energetycznym kobiety zajmują mniej niż 20% stanowisk kierowniczych, choć w ostatnich latach obserwuje się pozytywny trend wzrostowy.

Nacisk inwestorów, klientów i regulatorów na różnorodność płci nie słabnie, a firmy, które nie podejmą odpowiednich działań, mogą znaleźć się w niekorzystnej pozycji rynkowej. Tymczasem zrównoważony rozwój, różnorodność i inkluzywność stają się nie tylko moralnym, ale i biznesowym imperatywem przyszłości.

Raport Komisji Europejskiej dotyczący realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju wskazuje jednak, że Cel 5 – równość płci – pozostaje najbardziej oddalony od realizacji. Oznacza to, że mimo wzrostu świadomości i deklaracji, w praktyce potrzebne są zdecydowane działania systemowe i kulturowe, aby przyspieszyć zmiany.

2. Transformacja równych szans – czy jesteśmy gotowi na prawdziwą zmianę?

Jesteśmy w trakcie głębokiej transformacji systemowej, w której kobiety stopniowo odzyskują przestrzeń do rozwoju swoich kompetencji biznesowych i przywódczych. Kobiety pojawiły się w miejscach pracy dopiero w XX wieku – wtedy, gdy prawo zaczęło dostrzegać ich podmiotowość. XXI wiek to z kolei czas adaptacji – lub jej braku – mężczyzn i instytucji do konsekwencji realnego równouprawnienia. To przejście nie jest ani szybkie, ani płynne. Towarzyszą mu napięcia, opór i liczne „luzy systemowe”, ale potencjalne korzyści – społeczne, gospodarcze i kulturowe – są ogromne.

Na czele tej zmiany stoi dziś wciąż niewielka grupa firm i mężczyzn gotowych do refleksji nad własną rolą w procesie równości. Jak zauważyła Melinda Gates, „wciąż wysyłamy nasze córki do firm zaprojektowanych dla naszych ojców – i do małżeństw uznawanych za udane tylko wtedy, gdy sukces żony nie zakłóca kariery męża”. Badania absolwentów Harvard Business School potwierdzają ten rozdźwięk: ponad połowa mężczyzn oczekuje, że ich kariera będzie miała pierwszeństwo przed karierą partnerek, podczas gdy większość kobiet marzy o równoprawnych relacjach. Co ciekawe, niemal żadna kobieta nie zakłada, że to jej kariera będzie tą dominującą.

Choć milenialsi bywają postrzegani jako bardziej świadome pokolenie, dane nie pozostawiają złudzeń – młodsi mężczyźni wcale nie są bardziej zaangażowani w ideę równości niż ich ojcowie.

To rodzi fundamentalne pytania:
Jak przeprojektować system tak, by otoczenie naturalnie wspierało równe szanse dla kobiet?
Jak stworzyć warunki, które umożliwią kobietom kontynuację kariery po urodzeniu dziecka – bez poczucia straty czy winy?
Jak zachęcić mężczyzn do aktywnego wspierania kobiet w ich rozwoju zawodowym i współodpowiedzialności za dom?
Jak zmienić wsparcie instytucjonalne, by odpowiadało na realne potrzeby współczesnych kobiet – nie te z ubiegłego wieku?

Transformacja równościowa to nie tylko kwestia woli, ale również odwagi do zmiany struktur, norm i oczekiwań społecznych. To test dojrzałości – zarówno organizacyjnej, jak i kulturowej – który zdecyduje o tym, jak nowoczesne społeczeństwo potrafi wykorzystać pełen potencjał swojego kapitału ludzkiego. Te zagadnienia będą tematem naszego spotkania praktyków w Senacie.

Dyrektywa Women on Boards

DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2022/2381
z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie poprawy równowagi płci wśród dyrektorów spółek giełdowych oraz powiązanych środków (Tekst mający znaczenie dla EOG)

ARLAMENT EUROPEJSKI I RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 157 ust. 3,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
po przekazaniu projektu aktu ustawodawczego parlamentom narodowym,
uwzględniając opinię Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego (1),
uwzględniając opinię Komitetu Regionów (2),
stanowiąc zgodnie ze zwykłą procedurą ustawodawczą (3),
a także mając na uwadze, co następuje:

Zgodnie z art. 2 Traktatu o Unii Europejskiej (TUE) równość jest wartością leżącą u podstaw Unii i jest wspólna państwom członkowskim w społeczeństwie opartym na równości kobiet i mężczyzn. Zgodnie z art. 3 ust. 3 TUE Unia ma wspierać równość kobiet i mężczyzn.


(2) Art. 157 ust. 3 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE) przyznaje Parlamentowi Europejskiemu i Radzie uprawnienia w zakresie przyjmowania na poziomie Unii środków zmierzających do zapewnienia stosowania zasady równości szans i równości traktowania mężczyzn i kobiet w dziedzinie zatrudnienia i pracy.


(3) W celu zapewnienia w praktyce pełnej równości między mężczyznami i kobietami w życiu zawodowym art. 157 ust. 4 TFUE pozwala na działania pozytywne poprzez umożliwienie państwom członkowskim utrzymania lub przyjmowania środków przewidujących specyficzne korzyści, zmierzające do ułatwienia wykonywania działalności zawodowej przez osoby płci niedostatecznie reprezentowanej bądź zapobiegania niekorzystnym sytuacjom w karierze zawodowej i ich kompensowania. Art. 23 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej (zwanej dalej „Kartą”)
przewiduje, że należy zapewnić równość kobiet i mężczyzn we wszystkich dziedzinach i że zasada równości nie może stanowić przeszkody w utrzymywaniu lub przyjmowaniu środków zapewniających specyficzne korzyści dla osób płci niedostatecznie reprezentowanej.


(4) Europejski filar praw socjalnych, który został ogłoszony wspólnie przez Parlament Europejski, Radę i Komisję w 2017 r., zawiera wśród swoich zasad równość traktowania i szans kobiet i mężczyzn, w tym w odniesieniu do uczestnictwa w rynku pracy, warunków zatrudnienia i rozwoju kariery.


(5) Aby osiągnąć równość płci w miejscu pracy, konieczne jest kompleksowe podejście, które obejmuje również wspieranie zrównoważonych pod względem płci procesów decyzyjnych w spółkach na wszystkich szczeblach, a także zniwelowanie luki płacowej między kobietami a mężczyznami. Zapewnienie równości w miejscu pracy jest również jednym z kluczowych warunków umożliwiających ograniczenie ubóstwa wśród kobiet.

Formularz zgłoszeniowy do Klubu

Reprezentuję
Dołączam do Komitetu (interesuje mnie obszar):

Dziękujemy! Wkrótce się odezwiemy!

2-Katalog Ekspertek 2025.pdf

bottom of page